Menu Sluiten

Bedrijfsfilm


Bedrijfsfilm

Een bedrijfsfilm kan je beschouwen als een allesomvattende beschrijving voor video´s gemaakt voor zakelijke en informatieve doeleinden. Daaronder valt een bedrijfspromotievideo, een productvideo, een trainingsvideo evenals een informatieve video. Een bedrijfsfilm wordt vaak ingezet voor een bepaald doel in een bedrijfs- of B2B-milieu en wordt bekeken door een beperkte doelgroep.

Het doel van een bedrijfsfilm is veelal klantenwerving, kostenbesparing of risicovermindering.

Het laten maken van een bedrijfsfilm valt vaak onder de verantwoordelijkheid van de marketing- en communicatieafdeling van een bedrijf.

Een productiebedrijf ontvangt instructies van de opdrachtgever, ontwikkelt een script en plan van aanpak evenals een storyboard. Met de opdrachtgever wordt een draaiboek en leveringsdatum overeengekomen.

De productietijd en -omvang van een bedrijfsfilm kunnen sterk variëren. Voor sommige video´s wordt slechts een minimale crew en basisuitrusting ingezet, terwijl andere bedrijfsfilms met een groter budget hetzelfde vergelijkbaar niveau hebben als dat van een tv-uitzending of reclamespot.Een bedrijfsfilm kan worden geproduceerd met behulp van dezelfde productietechnieken en stijl als een televisieprogramma om zo het bedrijfspubliek warm te krijgen.

Een bedrijfsfilm is nauw verwant met een reclamefilm.

Een bedrijfsfilm kan voor “business to business” of voor “business to customer” ingezet worden. Een bedrijfsfilm is een vorm van communicatie die gebruikt wordt door organisaties.

Bedrijfsfilms dienen meestal een bepaald belang in een organisatie of business-to-business omgeving en worden door een gelimiteerd publiek bekeken. Voorbeelden zijn een promotiefilm voor een product, service of bedrijf, trainingsfilmpjes en informatieve video.

Info over bedrijfsfilm

Kennisbank over Bedrijfsfilm

Een bedrijfsfilm maken is vaak de verantwoordelijkheid van de marketing of communicatieafdeling van een bedrijf. Wil je het imago van je bedrijf boosten, nieuwe medewerkers aantrekken of je personeel enthousiasmeren? Dan is een aantrekkelijk bedrijfsfilmpje een leuke manier om je boodschap de wereld in te sturen.

Wil je meerdere ambities of meerdere doelgroepen bereiken?

Maak dan verschillende filmpjes. Een goede corporate webvideo zorgt dat mensen een levendig beeld krijgen van wat jouw bedrijf doet, op welke manier en waarom dit bijzonder is. Een bedrijfsfilm of bedrijfsvideo vertelt het verhaal van je bedrijf, merk of product.

Op een korte, duidelijke en vooral krachtige manier vertel je wie je bent, wat je doet, voor wie en wat levert het de klant op.

Denk aan een bedrijfsreportage, productpresentatie of bedrijfsimpressie. Een bedrijfsfilm komt in allerlei vormen en maten. Je kunt je verhaal op ontzettend veel manieren overbrengen. In feite is het een korte film of video, waarbij in beeld wordt gebracht wat een bedrijf doet en waar het voor staat.

Visueel materiaal wordt door mensen veel eerder bekeken dan dat dezelfde boodschap wordt gelezen. Mensen kijken liever naar een video dan dat ze online een lange tekst moeten lezen. Heb je een effectieve en professionele bedrijfsfilm op je website staan, dan zal de klant snel overtuigt zijn van de producten en diensten van het bedrijf.

Ook bij Google trekt een bedrijfsfilm aandacht.

En beloont dat ook. Websites met video komen hoger in de zoekresultaten en dat zorgt voor verkeer of traffic naar de website.

Meer info over bedrijfsfilm nu op www.zidis.be.

Tags

Aanpak Bedrijfsfilm | Bedrijfsfilm Antwerpen | Bedrijfsfilm Laten Maken | Bedrijfsfilm Maken | Bedrijfsfilm | Gebruik Bedrijfsfilm | Hedendaagse Bedrijfsfilm |